בית / פיתוח אישי / פילוסופיית ההצלחה / עניין של גישה חיובית

עניין של גישה חיובית

גישה חיובית היא מילת "הקסם"

כל אחד אחראי באופן בלעדי על החיים שלו ועל הדרך בה הם מסתדרים לבסוף. לגישה שלנו יש תפקיד מכריע בכך. כולנו רוצים תוצאות טובות יותר ולשם כך עלינו לפתח גישה מנצחת לכל סיטואציה.
מצבי הרוח, הפעולות והמעשים שלנו מגדירים איך יראו מצבי הרוח, הפעולות והמעשים של הסובבים אותנו. הגישה שלנו אומרת לעולם סביבנו מה אנחנו מצפים בחזרה. בדר"כ אנחנו מקבלים בחזרה את מה שאנחנו מצפים לו. העניין הוא כי כל אחד מאיתנו יכול לשלוט בגישה שלו ולקבוע כיצד הוא יראה בכל בוקר.

אני אישית הדבקתי על המראה במקלחת מדבקה עם הכיתוב "גישה חיובית" וכך בכל בוקר כאשר אני מצחצח שיניים במצב חצי ישן וחצי ער, בעודי מנסה להסיר את כורי העכביש מהמוח החצי ישן שלי אני נזכר ש"הכל בראש". רוב האנשים שאני מכיר קמים בבוקר ללא אנרגיה וצריכים לפחות חצי שעה להתאפס ולשתות קפה לפני שבכלל אפשר להחליף איתם מילה. אז בכל פעם שאני רואה מולי את מדבקת ה"גישה" היא מזכירה לי כי אני האחראי הבלעדי על הגישה שלי.

ככה זה, אנשים מגיבים אלינו בדיוק איך שאנחנו מגיבים אליהם, הם בעצם הבבואה של הגישה שלנו. הסביבה שלנו היא המראה שלנו. אנחנו קוצרים את מה שזרענו, אנחנו מקבלים את מה שאנחנו נוטעים. אם נשתנה, הסביבה שלנו תשתנה. כל אחד מאיתנו מעצב את חייו במידה רבה לפי הרגלי הגישה שלו ולהרגלים חדשים לוקח זמן להתעצב. רוב האנשים מתחילים את היום שלהם בהילוך ניטרלי ופשוט נסחפים עם הזרם בלי לנקוט בפעולות אקטיביות ויוזמות. כמו זיקית, עוברים מיום ליום ומחליפים צבע לפי הסיטואציה. אם מישהו חייך אליהם או הזעיף פרצוף הם יגיבו באותה צורה, אך לא יתכננו את פעולתם. אנשים אלו הם הסביבה שלנו ולכן זה כל כך חשוב לשלוט על הגישה שלנו.
ווינסטון צ'רצ'יל אמר פעם "גישה היא דבר קטן שעושה שינוי גדול". הכרת תודה והציפייה לטוב הם הגישה הטובה ביותר. גישה גרועה היא כמו מגנט לחוויות ותוצאות גרועות.

"חולשה בגישה מביאה לבסוף לחולשה באופי" – אלברט איינשטיין.

אל תאמץ את הגישה שאומרת "לחכות לאנשים אחרים שיהיו נחמדים אליך קודם" – תהיה אתה נחמד אליהם קודם. לפעמים קשה לשכנע אנשים אחרים שהעולם בו הם חיים הוא המראה של הגישה שלהם. "הבעיה" שלהם היא שהגישה שלהם היא "אם רק האנשים יהיו נחמדים אליהם, הם יהיו נחמדים אליהם בחזרה". הם בעצם יושבים ברכב ללא דלק ומצפים שהוא יסע, מבלי לתדלק אותו קודם. תדלקו את הרכב. תדלקו את הסובבים אתכם בגישה של הכרת תודה. תפתחו גישה של הכרת תודה על כל דבר שקורה אתכם בידיעה שכל צעד קדימה הוא עוד צעד בהשגת משהו טוב יותר מהמצב הנוכחי.

אם תסתכלו סביב, בדרך כלל האנשים שמשיגים תוצאות יוצאות דופן הם אנשים יוצאי דופן בעלי גישה יוצאת דופן. הם בדרך כלל לא יותר מוכשרים מכל אחד אחר ולא חכמים יותר מכל אחד אחר, אבל יש להם את הגישה הנכונה. הגישה שלהם עושה את רוב ההבדל.
אדם עם גישה שלילית בעבודה, כנראה שלא הולך להצליח יותר מדי. אני בטוח שאתם יכולים לחשוב על לא מעט דוגמאות מחיי היומיום שלכם. קרה לכם פעם שהייתה לכם גישה שלילית לגבי משהו, הייתם בטוחים שלא תצליחו בו, סיכוי גדול שלא הצלחתם. עם גישה שלילית אנחנו מובסים עוד בטרם תחילת המשחק.
מיליוני אנשים חיים את חייהם בדוחק, בחושך ובתסכול. הם חיים את חייהם מתוך מגננה – פשוט כי אימצו גישה של מגננה וספקנות כלפי עצמם וכתוצאה מזה גם כלפי חייהם. אדם עם גישה שלילית נהפך למגנט לחוויות וסיטואציות שליליות וכשאלו באים במוקדם או במאוחר, הם רק מחזקים את הגישה השלילית שלו וכך מביאים עוד ועוד צרות ובעיות עד שהדבר כבר יוצא מגדר שליטה. אותו אדם במהרה נהפך לנבואה המגשימה את עצמה מהצד השלילי – "אפקט הגולם". הכל הוא עניין של – תאמינו או לא – גישה. אנחנו מקבלים מהחיים את מה שאנחנו מצפים מהם. אנחנו צובעים את עולמינו בצבעים שאנחנו רוצים. צבעים זוהרים של תקוות וסיפוק ממה שבחרנו לעשות או בצבעים קודרים של עצבות ויגון. העולם, או הטבע אם תרצו, לא עושה טובות לאף אחד, אין לו שום דבר אישי נגד אף אחד. לא אכפת לו מי יצליח ומי ייכשל. לא אכפת לו אם נשתנה לטובה או לרעה. הוא פאסיבי לגמרי.

 

גישה חיובית

אז איך אדם מפתח גישה טובה יותר?

באותו אופן בו הוא מפתח יכולות אחרות – באמצעות תרגול. "גרם של תרגול שווה יותר מטונות של נאומים" – מהטמה גנדי. פשוט תגשו לאנשים סביבכם, דברו איתם ותחייכו יותר. רק אם תפתחו ותשמרו גישה זו, אתם תופתעו בשינוי שתרגישו.
אז הנה הרגל שתוכלו להתחיל כבר היום שיעזור לקבע את הגישה שלכם: התייחסו לכל אדם שתפגשו כאדם החשוב ביותר בכדור הארץ. כי מבחינתו הוא באמת הכי חשוב בכדור הארץ, ככה אנשים חושבים. הדבר שאותו אנשים הכי צריכים הוא הערכה עצמית – להיות חשובים, מוכרים ומוערכים. אותם אנשים יחזירו לכם את האהבה והכבוד שלהם. כמעט מיד תרגישו בשינוי.
כשהגישה החדשה שלכם תהפוך להרגל, אתם בעצם ממקמים את עצמכם בין 5% האנשים המצליחים בעולם – אתם עולים על דרך המלך. הכנתם את הקרקע ונשאר רק לזרוע את הזרעים שתרצו לקצור.

אז בואו נסכם :
  • הגישה שלנו בתחילתה של משימה קשה או מסובכת היא הגורם המכריע ביותר להצלחתה.
  • הגישה שלנו כלפי האחר קובעת כיצד האחר יתייחס אלינו – מעין תלות הדדית.
  • בטרם תוכלו להשיג את החיים שאתם רוצים, אתם חייבים לחשוב, לדבר ולהתנהל בכל המצבים שבהם אתם נמצאים בדיוק כמו האדם שאתם רוצים להיות-Fake it till you make it .
  • אנשים אחרים צמאים להכרה והערכה עצמית – במיוחד הקרובים אלינו. תנו להם את זה כל הזמן והם יתנו לכם בחזרה.

חשוב להבין שהתכנסנו כאן על מנת ליצור הרגלים טובים שיחליפו את ההרגלים הרעים שלנו. ככה זה עובד, אי אפשר "להעלים" הרגל רע, ניתן רק להחליפו בהרגל טוב יותר. הרגל הגישה שלכם הוא מבין ההרגלים החשובים ביותר שתוכלו להכניס לפק"ל ההרגלים שלכם.

והנה כמה הצעות:

1. כיוון שאנחנו לא יכולים לחשוב על שני דברים בו זמנית, ככה המוח שלנו עובד למזלנו. תהפכו כל מחשבה למחשבה חיובית ובונה. תראו את הטוב באנשים וברעיונות שסביבכם. תמיד תהיו קשובים לרעיונות חדשים שתוכלו ליישם בחיים.
2. על תבזבזו זמן בלדבר על הבעיות שלכם יותר מדי עם אנשים שלא יכולים לעזור לכם. לדבר על הבעיות זה חשוב, אי אפשר להתעלם מהבעיות ולחיות בעולם ורוד. אבל תמיד עדיף לדבר על בעיות רלוונטיות עם האנשים הרלוונטיים. בעיות רפואיות למשל תשאירו לרופא שלכם.
3. תקרינו גישה של חיוניות וביטחון של אדם אשר יודע לאן הוא הולך ומה הוא מתכוון לעשות.

4. אם תרצו לאמץ גישה כלשהי תחילה עליכם להתחיל לפעול כאילו כבר אימצתם את הגישה ולאט לאט הגישה תהפוך לחלק מכם.
5. ושוב, החשוב ביותר, תתייחסו לכל מי שאתם באים אתו במגע, כאל האדם החשוב בעולם. תתחילו הרגל זה, תתרגלו אותו בקביעות ותאמינו לי שאתם תרוויחו ממנו לכל שארית חייכם.

מישהו אמר פעם "החיים דלים רק לאנשים דלים ומעניינים לאנשים מעניינים"
ויקטור פראנקל פסיכולוג יהודי ששרד את מחנות הריכוז סיפר כי גם כשהגיע לתחתית והושפל ע"י הנאצים, אמר: "אפשר ליטול מן האדם הכל פרט לדבר אחד: את האחרונה שבחירויות האנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבחור את דרכו" – לבחור את הגישה האישית בכל סיטואציה ולבחור כיצד להגיב. זה כל הסיפור.
על מנת להפוך לאנשים שאנו רוצים להיות, קודם אנחנו חייבים להפוך מבחינה מנטלית, מנקודת הגישה שלנו לאותם אנשים.

אז זכרו דבר אחד, גישה חיובית מתפתחת להרגל, הרגל עם הזמן מתפתח לאופי והאופי שלנו מכתיב את הגורל שלנו.

FacebookTwitterGoogle+WhatsAppShare

תגובות

אולי יעניין אותך גם

21 ציטוטים של הגדול מכולם!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *