בית / עסקים / יזמות / 16 החוקים שיובילו את העסק שלכם להצלחה.
הצלחה עסקית
הצלחה עסקית

16 החוקים שיובילו את העסק שלכם להצלחה.

20 אחוז מהעסקים מרוויחים 80 אחוז מהרווחים בכל ענף. למה הם מרוויחים יותר מאחרים?  אם תעשו את מה שעסקים אלו עושים, תוכלו להשיג את מה שהם משיגים. היתרון הגדול ביותר של עסקים אלו היא איכות "החשיבה הניהולית" שלהם. בחברות הטובות ביותר המנהלים מתרכזים בעיקר בביצועים,  בתוצאות וברווחיות ואת כל זה,הם עושים כל יום כל היום. לפי מחקרים רבים, התכונה הטובה ביותר של מנהל מוצלח היא גמישות. בזמנים קשים ושינויים תכופים כמו היום על המנהל להישאר מהיר, גמיש ומחובר ללקוחות ולשוק ככל האפשר בכדי לשרוד ולשגשג. כלי החשיבה הטוב ביותר לגמישות הניהולית הוא "חשיבת סכום האפס".

מה שנדרש בכדי לתרגל את עיקרון "סכום האפס" הוא לשאול את עצמך באופן מתמיד את השאלה הבאה "האם יש משהו שאותו אני עושה היום ובהתייחס למה שאני יודע היום, שלא הייתי מתחיל לעשות היום אם הייתי צריך לעשות אותו מחדש". נשמע מעט מסובך, אז נסביר. בכל פעם שאתם חווים לחץ, תסכול, משהו שלא מתחשק לכם לעשות או תוצאות עסקיות חלשות- בין אם זה עם מוצרים שאתם משווקים או מחדירים לשוק, שירותים שאתם נותנים או אנשים שאתם מתנהלים מולם, פשוט תעצרו לרגע ותשאלו את עצמכם את השאלה הבאה: "האם הדבר אותו אני עושה היום ועל סמך הידע שיש לי היום, לא הייתי מכניס את עצמי אליו מלכתחילה אם הייתה לי האפשרות לא לעשות אותו מלכתחילה". חוסר היכולת של האנשים פשוט להפסיק לעשות את מה שכבר לא עובד או לפטר עובדים שכבר לא עומדים בציפיות, היא אחת הסיבות המרכזיות לכישלון בעסקים. וכמו שכבר אמרנו היכולת שלכם להיות זריזים וגמישים בזירה העסקית של היום היא המפתח להצלחה שלכם ושל העסק שלכם.

 

על מנת להצליח וליישם את 16 החוקים הבאים, עליכם לדקלם את שתי ההצהרות הבאות בכל הזדמנות:
1. המילה הראשונה שעליכם לומר היא "שגיתי". לפי מחקרים עסקיים רבים, ממוצע השגיות העסקיות שנעשה במהלך הקריירה העסקית שלנו עומד על 70% לאורך הזמן בכל מקרה. ככל שתבינו מהר יותר שאתם נמצאים בדרך הלא נכונה ותודו בזה, כך תוכלו לעשות סיבוב פרסה ולהגיע ליעד שלכם מהר יותר ותוכלו להשיג את הצמיחה העסקית והרווחיות במהירות. רוב האנשים שנמצאים סביבנו יודעים שטעינו בהערכות שלנו, אבל הם פשוט מחכים שאנחנו נגלה זאת בעצמינו. ככל שתבינו מהר יותר שטעיתם ותפסיקו לעשות את מה שמוביל לכך כך תגיעו מהר יותר למטרות שלכם.
2. "שיניתי את דעתי" המנהלים הטובים ביותר יודעים לשנות את דעתם כאשר הם נתקלים במידע חדש הסותר את ההנחות הישנות או השיטות הישנות שלהם לעשיית הדברים. ככל שתשכילו לבצע את הדברים שבאמת עובדים בצורה אפקטיבית תהיו פחות לחוצים ויותר אפקטיביים.

כאשר תקבלו את ההחלטה לשים את הביצועים, התוצאות והרווחיות של העסק כמטרות הראשונות בניהול העסק שלכם ותהיו מוכנים לשחרר את השיטות שלא עובדות ותהיו מוכנים לקבל את הדברים שכן עובדים, אתם תמצאו את עצמכם בדרך המהירה לבניית עסק מצליח.

להלן 16 רעיונות לשיפור הרווחיות של העסק שלכם. מחד, כל אחד מהעקרונות לבדו יכול להוביל להצלת העסק שלכם מקריסה ולשיפור משמעותי ברווחיות ומאידך התעלמות מאחד העקרונות הללו עלולה להוביל לפשיטת רגל וסגירת העסק.

 

1. תקבעו חזון ומשימה ברורה לעסק שלכם

מה סוד ההצלחה של החברה, הוא מייד אמר שהחזון והתרבות הארגונית הוא הסוד הגדול. השאלה הראשונה שאתם כעסק צריכים לענות עליה היא: מדוע העסק שלך קיים מלכתחילה? הגדרת החזון באה לענות בראש ובראשונה כיצד העסק שלנו עוזר ותורם לאנשים אחרים? ורק אז אפשר להגדיר את התהליך הנדרש בו נגשים את החזון הזה. בנוסף יש להגדיר מדדים שבאמצעותם ניתן למדוד את ההצלחה והעמידה במטרות שהצבנו לעצמנו וכך נוכל להבין אם אנחנו עומדים במשימה שקבענו עבור הארגון.
מחקר של קן בלאנשארד מראה ש ל-20 אחוז מהחברות הטובות ביותר בכל ענפי התעשייה לאורך תקופה של 30 שנים, היו ערכים ועקרונות ברורים וכתובים שאותם הכירו כלל העובדים והיו מחויבים להם.
בנוסף היתה לכל חברה הצהרת משימה שכולם הסכימו עליה. גם לחברות פחות מצליחות היו הצהרות, משימה וחזון אבל הם לא היו בכתב או שאף אחד לא ידע בדיוק היכן הם היו כתובות. לכן הגדרת המשימה והחזון לפי הערכים של החברה שעליהם אתם לא מוכנים להתפשר, היא כמו הנחת יסודות חזקים לבניין גדול בתרם בנייתו. מה שיפה בניהול עסק הוא שכמעט בכל שלב ניתן לחזור אחורה ולהניח יסודות של חזון והגדרת משימת הארגון.

אז מה הם הערכים שלכם? המשימה והחזון? מה הייתה המטרה הראשונית של הקמת העסק?

חזון
חזון לטווח ארוך

2. תגדירו במדויק באיזה עסק ותחום אתם נמצאים

ישנם אנשים שנמצאים רוב שעות היום בעסק שלהם ואינם יודעים באיזה עסק הם נמצאים באמת. תמיד יש להגדיר את העסק מנקודת ראותו של הלקוח ולפי התמורה שהלקוח מקבל מהמוצרים או השירותים של העסק. תנסו להבין, אילו השפעות יש למוצרים או השירותים שלכם על חיי הלקוחות שלכם? אילו יתרונות הוא מפיק מהשימוש במוצרים והשירותים שלכם? היכן תהיו בעוד שנה לפי הלך הרוח בענף ובתעשייה שלכם. (תשאלו את תחנות המוניות בתל אביב לפני כניסת גט-טקסי) או אפילו תחשבו באיזה ענף אתם באמת צריכים להיות על מנת לשרוד ולשגשג בסביבה תחרותית כמו היום. חשוב לזכור שהדרך הטובה לחזות את העתיד היא ליצור אותו. וכמו שאומרים, "עסקים שלא מתכננים את העתיד אז אין להם עתיד."
לא משנה באיזה עסק אתם נמצאים היום, כנראה שהוא הולך להשתנות בצורה דרמטית בשנים הקרובות, התפקיד שלכם הוא להיות אחראים וחלק מהשינוי הזה ולא להפוך לקורבן השינוי.

 

3. תגדירו במדויק מיהו הלקוח שלכם

השאלה הזו היא המרכזית ביותר מבחינת השיווק, המכירות והרווח שלכם. היכולת לענות על שאלה זו היא אחד המרכיבים העיקריים להצלחת העסק שלכם. תגדירו את הלקוח שלכם בצורה הכי מדוייקת שאתם יכולים. לדוג.  מה הגיל הממוצע של הלקוחות שלכם, מצב משפחתי, הכנסה,  רקע, מיקום גאוגרפי,על מה הלקוח שלכם מוכן לשלם, מה הוא היה רוצה עכשיו שהוא לא מקבל מהספק הנוכחי שלו, למה הוא קונה כרגע מהמתחרים שלו? מה תוכלו לעשות בשביל לזכות בלקוחות של המתחרים שלכם? מה תצטרכו להציע להם בתמורה למעבר אליכם? אילו יתרונות תצטרכו להציע להם? מי הלקוח שלכם יכול להיות אם תשנו את הצעת הערך שלכם מבחינת המוצר? והשאלה האחרונה היא, אילו שינויים אתם צריכים לעשות היום בעסק שלכם על מנת למשוך אליכם את הלקוחות הרווחיים ביותר של המחר?? זוהי בעצם השאלה החשובה ביותר שאת צריכים לשאול את עצמכם בכדי לשמור על רווחיות לאורך זמן.

 

4. תפתחו יתרון תחרותי או שאל תתחרו כלל

הישרדות ושגשוג העסק שלכם תלויים ביתרון תחרותי מסוג כלשהו. מה העסק שלכם עושה ממש טוב? במה אתם באמת מצויינים? היתרון התחרותי שלכם מתחבר בצורה ישירה למה שהלקוח שלכם רוצה, צריך ומוכן לשלם עליו. חברות שמחזיקות מעמד ומשגשגות לאורך זמן הן חברות שמצליחות לשמור על היתרון התחרותי ביחס למתחרים שלהם והחברות שנעלמות עם הזמן אלו חברות שלא הצליחו לשמור או לייצר יתרון תחרותי אמיתי. היכולת שלכם לפתח, לשמר ולישמור על היתרון התחרותי שלכם הוא אחד הגורמים ההמשמעותיים ביותר לצמיחה והרווחיות של העסק שלכם. תמיד תשאלו את עצמכם מה צריך להיות היתרון התחרותי שלי מחר ובעתיד על מנת לשמור על צמיחה ורווחיות.

3 היתרונות התחרותיים הנפוצים היום הם:

 

  • זול יותר
  • מהר יותר
  • קל יותר
או כולם יחדיו.

כל אלו בתוספת של שירות לקוחות מעולה.

 

5. תסתכלו לטווח הארוך

היכולת שלכם לראות את העסק בטווח הארוך תשפיע בצורה המשמעותית ביותר על ההצלחה שלכם היום. המנהלים הטובים ביותר תמיד חושבים לטווח הארוך, איפה הם היו רוצים להיות ומה הם צריכים לעשות בכדי להשיג את המטרות הללו. בשביל להוביל את הענף והתחום שלכם בעוד 5 שנים מהיום עליכם לפתח את היתרונות התחרותיים שאין לכם היום. בעזרת הגישה הזו תהיו ממוקמים היטב בשוק בעתיד. פיטר דרוקר, אבי הניהול המודרני,  אומר שהוא אף פעם אינו מתעסק בניחושים או השערות. מה שהוא עושה זה,  הוא מסתכל על השוק הנוכחי ועל המגמות הנוכחיות ומזהה את ההשלכות שהוא חושב לנכון שיגיעו בשנים הבאות. למה שלא תעשו זאת גם אתם? מה הם הטרנדים החמים בתעשייה שלכם? לאיזה כיוון השוק שלכם הולך על סמך מה שאתם יודעים היום? היכולת שלכם לראות ולתכנן את העתיד חשובה מאין כמוה להצלחה שלכם היום ובעתיד.

 

6. תפתחו חוש כיוון אמיתי

היום רוב המנהלים עסוקים בכיבוי שריפות וטיפול בבעיות הטווח הקצר ולכן הם לא מביאים תוצאות לטווח הארוך. אף פעם אין להם זמן לנהל את הזמן שלהם. אחד הדברים החשובים, זה לתת כיוון מדויק לעובדים, כך שכל אחד יודע את המטרות והיעדים של החברה.

להלן 6 סעיפים לחוש כיוון מדוייק בעסק שלך: א. מטרה- לאן אתה רוצה להביא את העסק בסוף תקופה מסויימת. למשל x מכירות בסוף הרבעון או השנה.
ב. יעדים-  הם בעצם תת מטרות שבעזרתם תשיג את המטרות ארוכות הטווח. למשל אם המטרה לשנה הבאה היא רווחיות מסויימת, אזי היעדים יכולים להיות: מכירות, שיווק, הפצה, ייצור, פיתוח עסקי, הכשרת עובדים, מו"פ וכו׳. כשתשיגו את היעדים האלו המטרות יושגו לבד.
ג. אסטרטגיה- כיצד תשיגו את היעדים בדרך למטרה. למשל עם תרצו להגדיל את המכירות, תוכלו לתכנן בניית מערך של אנשי מכירות והכשרתו או לחילופין להוציא את כל נושא המכירות למיקור חוץ.
ד. סדר עדיפויות עסקי- אילו דברים תצטרכו לעשות תחילה ואילו בשלב מאוחר יותר? אילו גורמים חשובים יותר ואילו פחות? תמיד תקבעו סדר עדיפויות ברור.
ה. פעילויות- הן הפעולות היומיומיות המוגדרות, והמואצלות לעובדים מסויימים עם דדליינים ויעדים.
אם חשבתם על כל התהליך, אז כל פעולה בעצם תוגדר לפי סדר העדיפויות שלכם. השגת העדיפויות הללו תהיה במקביל להשגת האסטרטגיה. כאשר תגשימו את האסטרטגיה שלכם, אז אוטומטית תשיגו את היעדים שהצבתם. ולבסוף תשיגו את המטרות הרלוונטיות (מכירות, לקוחות חדשים ועוד) המנהלים הטובים ביותר תמיד חושבים ופועלים בצורה אסטרטגית כל הזמן. הם תמיד חושבים על העתיד וכיצד הם הופכים אותו למציאות.

7. תתרכזו בתחומים הרווחיים ביותר

אחת הדרכים העקריות להביא את העסק לרוויחיות גבוהה, היא להתרכז יותר ויותר בהספקת המוצרים או השירותים אשר מכניסים את הרווחים הגדולים ביותר. אחת הסיבות לכישלון בעסקים הוא פיזור יתר של הפעילות, האנרגיה והמשאבים. פיזור יתר הוא בעצם הספקה של יותר מדי מוצרים שלבסוף מוסיפים רק ערך שולי לשורת הרווח בסוף השנה. האסטרטגיה הנכונה היא לרכז את המאשבים שלכם על התחומים בהם הרווח הוא הגדול ביותר.

אז איך יוצאים מזה? 1.תעשו רשימה מקיפה של כל השירותים והמוצרים אותם אתם מציעים.
2. תחשבו את כל העלויות הכרוכות בהפצת המוצר שלכם.
3. תגדירו את היקף המכירות של אותו מוצר.
4. תחשבו את הרווח מכל מוצר ושירות שאתם מספקים. אם אף פעם לא עשיתם את הניתוח הזה, אתם תופתעו לגלות הרבה הפתעות.

 

8. תקבעו מטרות ברורות לביצוע

חשוב לזכור את המשפט הבא, "את מה שאפשר למדוד, אפשר לבצע." תמיד תקבעו מטרות מדידות שאפשר לכמת.
לא תוכלו לפגוע במטרה שאתם לא רואים. לפעמים מדהים לראות כל כך הרבה אנשים שמנהלים עסקים שונים ושאין להם מושג כיצד למדוד את הביצועים שלהם. חשוב לשים גבולות ברורים של אחריות ומחויבות, דד-ליין ברור לכל מטרה וכמו כן סטנדרט ברור לביצוע של כל פעולה הקשורה לעסק שלכם. במידה ויש לכם עובדים, מחובתכם לגרום לכולם להבין מה הם צריכים לבצע, לפי הסטנדרטים הנדרשים ולפי הדד-ליין שנקבע. מה שיקרה כתוצאה מכך הוא שהעובדים יקבלו מוטיבציה להשיג את הדד-ליין לפי לוח הזמנים שנקבע ואתם תגיעו לרווחיות גבוהה והצלחה גדולה יותר בעסק שלכם.

 

9. תפתחו אובססיה לשירות לקוחות מצויין

תסתכלו תמיד על הלקוחות שלכם כחשובים ותגרמו להם להרגיש כך. היום נכנסנו ל"עידן הלקוח" כמו שלא היינו בו מעולם. היום לקוחות יעזבו אותנו ויעברו למתחרים אם הם ישרתו אותם טוב יותר, יציעו להם מחיר טוב יותר או שירות יעיל ומהיר יותר. כל יום הרף לשירות הלקוח עולה יותר ויותר.
כיום יש 4 רמות לשירות לקוחות:
1. לעמוד בציפיות הלקוח: מי שרק עומד בציפיות הלקוח, חי על זמן שאול. במשבצת הזו בעצם נמצאים רוב העסקים בישראל. במקרה הטוב.
2. לעלות על ציפיות הלקוח: זה ישאיר אתכם בשוק לקצת יותר זמן מהסעיף הראשון, אבל אין ספק שאתם מטרה נייחת למתחרים שיעשו את מה שאתם עושים יותר טוב מכם ויגנבו לכם את הלקוחות.
3. תענגו את הלקוחות שלכם: על-ידי זה שתעשו עבורם דברים באופן מהיר יותר ובצורה הרבה יותר חברותית משהם היו מצפים מכם.
4. הרמה הגבוהה והטובה מכולם היא – תדהימו את הלקוחות שלכם: תעשו דברים שיפתיעו אותם כל כך שהם יספרו לאנשים אחרים עליכם ועל השירות שלכם.  העסקים שבאמת מענגים ומדהימים את הלקוחות שלהם הם העסקים שישלטו בשוק בעתיד. האחריות שלכם כמנהלים וכבעלי עסקים ליישם את הסטנדרטים האלו בארגון שלכם. תתגמלו את העובדים שלכם שמיישמים את הפרקטיקה הזו. זהו אחד המפתחות לרווחיות גבוהה בעתיד.

 

10. תתנו דגש חזק לשיווק ומכירות

המפתח להצלחת העסק ולרווחיות גבוהה הוא מכירות גבוהות. והמפתח לכישלון, תסכול ופשיטות רגל, הוא מכירות נמוכות.
בחברות הגדולות והטובות ביותר האנשים המוערכים ביותר הם אנשי המכירות המצליחים. הם אלו שמתקדמים הכי מהר ומשתכרים מצויין.

להלן המפתחות להצלחה במכירות בעסק שלכם:
1. תשתדלו לקבל לעבודה את האנשים המתאימים והטובים ביותר שתוכלו למצוא או לגנוב אותם מארגונים אחרים.
2. תאמנו ותכשירו אותם ביסודיות. החברות הגדולות והמצליחות ביותר, הם אלו שלהם יש את תוכניות ההכשרה הטובות ביותר. למשל ב-SAP ישראל אנשי המכירות עוברים הכשרה של חצי שנה על חשבון החברה הכוללים גם חודש בארה"ב וכל זה לפני שהתחילו לעבוד יום אחד כאנשי מכירות מקצועיים. העסקים הגרועים ביותר שפגשתי, לא משקיעים בשלב המיונים ובהכשרה בכלל, וכך נראים בהתאם המכירות שלהם.
3. עסק מקצועי שמנהל את מערך המכירות בהצלחה מנהל אותו ממש כמו מערך צבאי. יש לו מפקדים מעולים שיודעים להניע את הצוותים שלהם בצורה יוצאת דופן. היכולת שלכם לבנות את המערך בצורה טובה יותר ויותר תוביל את העסק לרווחיות בתוך זמן קצר. במקרה ואתם צבא של איש אחד, תתייחסו למטרות והדד-ליינים שהצבתם לעצמכם בתור המפקדים שלכם ותצייתו להם.

11. תגייסו עובדים מעולים, לא משנה לאיזו משרה

לחברות הטובות ביותר במקום הראשון יש את העובדים הטובים ביותר, לחברות במקום השני יש את העובדים הכמעט טובים ביותר והחברות במקום השלישי כנראה בדרך לפשיטת רגל. היכולת שלכם לבחור את האנשים המתאימים ביותר ולאחר מכן לנהל אותם בצורה מעולה היא המפתח להצלחת העסק שלכם.

ההון האנושי הוא המשאב היקר ביותר בארגון שלכם. 95% מההצלחה של העסק שלכם תוכרע מאיכות האנשים שתגייסו למשרות המפתח בעסק. 95% מהבעיות בעסק יגיעו מחוסר התאמת העובדים למשרות המפתח של העסק. החוק הוא להעסיק לאט ככל האפשר ולפטר מהר ככל האפשר. למנכ"ל של חברת airbnb בריאן צ׳שסקי לקח 6 חודשים עד לרגע שהוא גייס את העובד הראשון שהתאים למשרה הראשונה. כיום החברה מוערכת מעל 40 מילארד דולר. תראיינו אנשים לפחות 3 פעמים ותבדקו את ההפניות שלהם לעומק. קחו את הזמן ותהיו סבלניים. אין אדם שאין לו תחליף. ברגע שהחלטתם להעסיק את האיש המתאים, תתנו לו את כל התנאים לעבודה ותצמידו לו את האיש המתאים ביותר מהחברה שלכם, ממש במשרה מלאה עד שירגיש לגמרי בנוח בתפקיד ובחברה. המזל שהיום אפשר ללמוד כיצד לראיין ולהעסיק את האנשים המתאימים ביותר. אין ספק שזוהי מומחיות נדרשת המשפיעה בצורה מכרעת על הצלחת העסק והיכולת שלכם לעשות כן תגרום לכך ישירות.

game-figure-598036_640

 

12. תלמדו, תאמנו ותפתחו את העובדים שלכם

אל תצפו מהעובדים שלכם לפעול ולהצליח ברמות הגבוהות אם הם לא אומנו והודרכו לרמות האלו. בדרך כלל החברות הרווחיות ביותר מוציאות את הסכומים הגבוהים ביותר על הכשרות העובדים והחברות הנמצאות בקשיים או שבדרך לפשיטת רגל מוציאות מעט מאוד אם בכלל על הכשרת העובדים שלהם. IBM עשו מחקר בנושא, ומה שהם גילו הוא שעל כל דולר אחד שהם משקיעים בעובדים, הם מקבלים 26 דולר לשורת הרווח התחתונה. מסתבר שאכן שווה להשקיע בעובדים :)

תהפכו את העסק שלכם לארגון שלומד ומתפתח כל הזמן, אם זה רק אתם, אז תלמדו דברים חדשים בתחום שלכם כל הזמן. היכולת של עסקים היום לעמוד בראש התחום בו הם עוסקים ולקבל יתרון תחרותי אמיתי, שווה ליכולת שלהם ללמוד וליישם דברים חדשים בקצב מהיר יותר מהמתחרים שלהם.

13תנהלו את העסק כאילו אתם על סף פשיטת רגל

תשימו לב לכל שקל שיוצא ונכנס מהעסק. תצמצמו או תחתכו הוצאות מיותרות על בסיס קבוע. במידה ויש לכם עובדים, תתנו להם דוגמה לשימוש נכון במשאבי הארגון ותסבירו להם את המשמעות של הוצאות מיותרות על שורת הרווח ועתידו הכלכלי של העסק. כל עסק מצליח תמיד שולט ב100% בהוצאות וכתוצאה מכך ההחלטות שהוא מקבל בנוגע לרכישות הם רציונאליות יותר והגיוניות יותר.

 

14. תפתחו בריתות ושיטופי פעולה אסטרטגיים

היום בעולם העסקים המורכב, קשה להצליח ולצמוח ללא שיתופי פעולה חזקים עם עסקים מכל הרמות. תפתחו שיטופי פעולה עם הספקים שלכם בכדי לשפר את זמני המשלוח, האיכות והמלאי. במקרה והלקוחות שלכם הם עסקים, תפתחו שיטוף פעולה עמם בכדי שיראו בכם כחלק אינטגרלי מהעסק שלהם. תפתחו שיטופי פעולה עם המתחרים הלא ישירים שלכם וכך תוכלו להציע מוצרים ושירותים משלימים תמורת עמלה וכך גם הם יוכלו להציע את השירותים שלכם. החברות המצליחות של היום, הן אלו שהצליחו לפתח שת"פים ורשת שיטופי פעולה רחבים בכל הרמות. תעזרו לשותפים שלכם בכל דרך אפשרית וכך בעתיד תוכלו להינות מעזרה מצידם.

 

15. תקצו משאבים למחקר ופיתוח

חברות מצליחות מכל תחום מקצות 10 אחוז מהרווח הגולמי שלהם למחקר ופיתוח ובהחדרת מוצרים ושירותים חדשים לשוק. חברת 3m העולמית למשל מתגאה בעובדה ש-20 אחוז מהכנסות שלה כל שנה מגיעים ממוצרים חדשים שלא היו קיימים עד לפני 5 שנים. בדר"כ החברה שמצליחה להגיע ראשונה לשוק עם המוצר החדש והמתקדם ביותר מובילה את השוק. 80 אחוז מהמוצרים והשירותים הנצרכים היום כלל לא היו קיימים לפני 5-10 שנים וכך גם יהיה בעתיד. מי שמשקיע בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים היום, יוביל את השוק בעתיד ומי שלא, יאלץ להישאר מאחור. גישה זו דורשת ראיה גלובלית ואסטרטגית של המנהלים ומחייבת פוקוס מוחלט.

לצורך תרגול הגישה, תחשבו שהמוצר או השירות הכי נמכר שלכם היום לא יהיה קיים בעוד 5 שנים, מה יהיה המוצר החדש אותו תצטרכו להמציא בכדי לגשר על הפער שנוצר? תזכרו שברמת התחרות היום אנחנו צריכים לזוז בקצב מהיר פי 2 מבעבר רק בכדי להישאר במקום.

 

16. תניעו את העובדים שלכם בצורה נכונה

כך לשעות את זה נכון:

  • תהפכו את העבודה למאתגרת ומעניינת עבור העובדים שלכם.
  • תביעו אמון ותמיכה בעובדים שלכם על ידי כך שלא תעבירו עליהם ביקורת הורסת מסוג כלשהו.
  • תגרמו לעובדים שלכם להיות שותפים אמיתיים בארגון ובקבלת ההחלטות. תתנו להם את הביטחון לדבר עם מנהלים בחופשיות על דברים שמפריעים להם או על הצעות לשיפור.
  • תתעניינו בהם ברמה האישית. תפגינו התחשבות ואדיבות בכל זמן. העובדים שלכם הם אנשים לפני שהם עובדים.
  • תראו לכלל העובדים שיש מקום לקידום על סמך עבודה קשה, מצויינת וביצועים ולא על סמך פוליטיקות פנימיות.
  • תגרמו לעובדים לבוא לעבודה בהתלהבות.

לסיכום:

המפתח האמיתי להצלחת העסק הוא מנהיגות אמיתית. ומנהיגות אמיתית תגיע רק כאשר תקבלו על עצמכם אחריות ב100% לתוצאות של העסק. ללא תירוצים, האשמות ותלונות על נסיבות או אנשים אחרים מסביב. מנהיג אמיתי תמיד מוביל לפי דוגמה אישית. תהפכו למודל לחיקוי עבור העובדים. תשאלו את עצמכם תמיד את השאלה הבאה "איזה עסק זה יהיה אם כל העובדים יהיהו בדיוק כמוני"?
תמיד תהיו פתוחים לרעיונות חדשים, תנסו דברים חדשים. תהפכו למנהלים מוכוונים מטרה ופעולה.

כאשר תיישמו את 16 החוקים שלעיל, אתם תעשו את מה שאלפי מנהלים מצליחים עשו ושהצליחו לבנות עסקים מצויינים ומצליחים.
אין באמת גבול לאן שתוכלו להגיע, מלבד לגבולות שאתם שמים לעצמכם.

 

רוצים עוד כתבות שיכולות לעשות את כל ההבדל בשבילכם ובשביל העסק שלכם?

הירשמו כאן למטה, וקבלו את העדכונים והתבות הטובות ביותר בתחום

FacebookTwitterGoogle+WhatsAppShare

תגובות

אולי יעניין אותך גם

colored-pencils-605291_640

השגרה היומית שהמומחים ממליצים עליה להשגת שיא היעילות

יעילות, איך משיגים אותה באמת? בשנת 1918, היה צ’ארלז מ. שוואב אחד האנשים העשירים ביותר ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים